Proces wytwarzania urządzenia jakim jest wyjątkowo duża waga kolejowa nie jest procesem ani łatwym ani też szybkim. Z jednej strony bowiem urządzenie tego typu musi a co najmniej powinno być w stanie wytrzymać wyjątkowo duży ciężar sięgający czasem wręcz do kilkudziesięciu ton. Częstokroć zatem musi to być urządzenie adekwatnie wytrzymałe i cechujące się właściwymi parametrami. Podobnie rzecz się przedstawia z innego i bardzo podobnego rodzaju przedmiotem jakim jest waga samochodowa. Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku oba urządzenie wymagają dosyć dokładnego wykonania i użycia w jaki sposób najlepszych materiałów. Materiałów które będą w stanie sprostać przeróżnego rodzaju zdarzeniom nieprzewidywalnym podczas rozpoczętego warzenia. Mając w większości przypadków bardzo dużą wartość obciążenia swojego wszystkie wagi. Muszą spełniać ściśle określone kryteria. Właściwie każde z nich musi również spełnić pewne mniej albo bardziej określone kryteria ułatwiające używanie z tego typu przedmiotów. Dlatego tez w znaczącej liczbie przypadków pewien mniej lub bardziej dany odcinek złożenia danego typu wagi sprawia, że są to w ogromnej liczbie przypadków urządzenia nadzwyczaj kosztowne. Dodatkowo dochodzi w tym przypadku proces jakim jest legalizacja wag. Jedynie w ten sposób istnieje sposobność ponownego i sprawnego korzystania z wag znajdujących się w specjalnie wytworzonych w tym celu miejscach. Niełatwo bowiem sobie wyobrazić korzystanie z tych przedmiotów w jakimś słabo albo niekompletnie przygotowanym miejscu.
Więcej: waga samochodowa.