Rozpoczęcie pozycjonowania dla strony firmowej wcale nie jest takim prostym procesem, jak sądzi wielu właścicieli takich stron oraz dodatkowo – co ciekawe – równie wielu pozycjonerów. Witryny firmowe są bowiem traktowane w nieco bardziej specyficzny metodę od osobistych „prostych” odpowiedników. Przede wszystkim są internetowymi wizytówkami danej firmy, a więc jej oficjalnym wirtualnym przedstawicielem w Sieci. Nic więc dziwnego, że profesjonalny i zadbany katalog firm przyjmuje do spersonalizowanych zasobów tylko witryny opracowane w sposób profesjonalny, które już na start pokazują, że nakierowane są na internautę.
Z tego również względu katalogi takie uchodzą za jedne z najlepszych miejsc w Sieci, do których można dodać link do swojej oficjalnej strony firmowej. Własną jakością, wartością oraz wysokim zaufaniem, jakim cieszy się w gronie algorytmów Google, katalog firm sprawia w pewnych sytuacjach wysokie wzrosty stron firmowych na niszowe frazy. Częstokroć dochodzi zatem do sytuacji, gdy już jeden link prowadzący z takiego katalogu jest w stanie podnieść lokatę witrynę na słabo obleganą frazę na topowe miejsca. Nie są to przypadki zachodzące za każdym razem i w przypadku każdej niszowej frazy, niemniej jednak prawdopodobieństwo, że w przypadku mojej witryny firmowej także do tego dojdzie, jest bardzo duże. Z tego też względu spisy stron takie jak katalog firm, z pewnością o ile są zadbane, ciekawie przeprowadzane i kontrolowane, cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród pozycjonerów. Zainteresowanie to jest wysokie również w przypadku samych właścicieli stron, którzy widzą w tym sposobność dodatkowej – czasami nawet w pełni darmowej – promocji.