Czy samodzielne pozycjonowanie się opłaca?

###

Pozycjonowanie stron www – chyba każdy użytkownik globalnej sieci zetknął się już z tym pojęciem. A dodatkowo, wielu osobom wydaje się, że jest to dziedzina, którą można zajmować się zawodowo praktycznie bez żadnego doświadczenia. Ponieważ pozycjonowanie stron internetowych polega głównie na zdobywaniu linków, zatem coraz popularniejsza staje się opinia, iż pozycjonowanie nie jest niczym skomplikowanym, wystarczy wyłącznie siedzieć przed komputerem i spamować, gdzie się da. A to potrafi wszak każdy…

Tymczasem pozycjonowanie stron internetowych jest dziedziną, w której sukces odnoszą w rzeczywistości nieliczni. Mężczyźni i kobiety niedoświadczone, polegające na opiniach innych oraz na informacjach dostępnych za darmo w Internecie, często swoimi nieudolnymi staraniami doprowadzają do tego, iż dana witryna zalicza tzw. filtr lub ban w Google. Gdy trzeba później wydostać witrynę z filtra albo bana, pozycjoner amator w bardzo wielu sytuacjach wycofuje się, nie mając pojęcia, co dalej robić. Tak więc poleganie na niedoświadczonym pozycjonerze lub własnoręczne pozycjonowanie może okazać się w całości nieopłacalne.

By ustrzec się przykrych konsekwencji związanych z nieumiejętnymi działaniami takich osób, warto skorzystać z usług kogoś polecanego przez znajomych, którzy mieli już okazję sprawdzić umiejętności danego pozycjonera. Właściwym rozwiązaniem jest jednak zapoznanie się z ofertą firmy, dla której pozycjonowanie stron internetowych to główna dziedzina działalności. Można wtedy mieć stuprocentową zapewnienie, że poczynione starania nie pójdą na marne, lecz przyczynią się do wzrostu obrotów majątkowych.

Mało osób zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie i public relations można z sobą łączyć i razem wykonać coś co będzie współgrało ze sobą idealnie. Zwiększając oprócz tego sprzedaż naszego produktu. Jednakże jak to należy zrobić?

 W jaki sposób wiemy Public Relations w dużym stopniu korzysta z notek prasowych jako jednej z możliwości dotarcie do klienta z produktem. Bądź również drugim misją takiej notki jest kreowanie marki w oczach ewentualnych kupujących. Jedynym co trzeba zrobić to odpowiednie zoptymalizowanie danego artykułu prasowego dzięki, takiej optymalizacji nasza informacja dotrze do znacznie większej grupy zainteresowanym. Warto obsługiwać w takich artykułach bardzo niszowe słowa kluczowe. Dzięki temu pozycjonowanie wykona się niemal automatycznie. Drugą dobrą właściwością takich artykułów jest fakt, że łatwo uda się w niego wpleść zagnieżdżone linki do naszej witryny. Takie linki wyglądają nadzwyczaj naturalnie, ponieważ nikogo wszak nie powinno dziwić, że w artykule o ofercie danej firmy znajdzie się odnośnik do niej.

Jak zatem zauważyłeś PR i pozycjonowanie stron można ze sobą łączyć. Powiedziałbym dosłownie, że powinno się to robić dla wspaniała firmy. Natomiast dlaczego firmy nie korzystają z takiej sposobów. Wydaje mi się, że nie posiadają odpowiednich kompetencji żeby ten potencjał wykorzystać.

Zapraszmy do spojrzenia na nasz katalog firm.