Na szkoleniach z internetowego marketingu bardzo kilka miejsca poświęca się procesowi pozycjonowania stron www. Nic w tym zaskakującego, ponieważ w opinii wielu fachowców z tej branży to w tym momencie ten proces uchodzi za najbardziej skuteczny, jeżeli chodzi o internetową reklamę. Skuteczność ta udokumentowana jest setkami tysięcy przykładów pozycjonowania stron www na konkretne frazy kluczowe. Daje to o kilka lepsze efekty niż reklama ogólna, która kierowana jest do wszystkich użytkowników Internetu – nawet tych niezainteresowanych konkretną ofertą.
Omawiając skuteczność tej metody warto na start mieć świadomość tego, czym jest to pełne pozycjonowanie i na czym ono polega. W telegraficznym skrócie można opisać je jako funkcjonowania, których zadaniem jest zamieszczenie danej strony www na w jaki sposób najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania pod dokładnie sprecyzowane frazy kluczowe. Dzięki temu i wyznaczeniu konkretnych, wybranych słów głównych, na witrynę w bardzo wielu przypadkach wchodzą wyłącznie wszyscy internauci, którzy są zainteresowani oferowaną przez nią tematyką. Pozycjonowanie pozwala więc w pewnym stopniu na targetowanie grup odbiorców. Takiej możliwości nie daje współcześnie prawie żadna inna reklama internetowa (ma możliwość z wyjątkiem mailingu), co znaczy ogromną marketingową przewagę dla pozycjonowania. Skonkretyzowana grupa odbiorców to bowiem praktycznie gwarancja tego, że zyski z takiej strony będą się systematycznie zwiększać. Pozycjonując stronę www posiadamy szansę większych wypłat, znacznie powiększamy rentowność własnego interesu, a przy okazji stajemy się częścią internetowej społeczności webmasterskiej.
Autorem artykułu jest PageSEO.