Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

SEO & SEM to dziedzina pośród branż biznesów internetowych, która niekoniecznie jest znana szerszej publiczności. Tak stosownie to niedużo kto potrafi rozszyfrować te skróty, jeżeli już nie obraca się bezpośrednio w temacie lub również nigdy nie miał z nim do czynienia. Sytuacja staje się nieco bardziej klarowna, kiedy SEO zastąpimy pozycjonowaniem – a więc procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwana na konkretne słowa kluczowe.

Takie działania już na start sugerują, że SEO jest jedną z form sieciowego marketingu, a co za tym idzie, jako reklama internetowa perfekcyjnie sprawdza się w przypadku promocji poszczególnych stron www. System ten działa banalnie prosto: użytkownik globalnej sieci Internet wpisując w Google jakąkolwiek frazę otrzymuje listę wyników-stron, które według wyszukiwarki najlepiej spełniają kryteria wynajdowania. Misją pozycjonera jest jednak sprawienie (w chwili obecnej poprzez działania pozycjonerskie), żeby pośród rezultatów wyświetlających się na samej górze (tak zwane TOP3 rezultatów organicznych) pojawiła się dana strona www. Nie jest to zadanie łatwe, szczególnie wtedy, gdy pozycjonowanie prowadzone jest dla średnio niełatwych , a ponadto trudnych fraz kluczowych – czyli bardzo konkurencyjnych. Pozycjoner musi zdarza się, że włożyć w ten proces multum czasu i pracy, wyprodukować dziesiątki stron zapleczowych, zadbać o uzyskanie wartościowych linków i zachęcić użytkowników globalnej sieci, by sami zaczęli linkować do takiej witryny. Taka forma internetowej reklamy jest więc dość żmudna – ale za to cechuje się dużą efektywnością.
Autorem artykułu jest SEO.